Klientfirma

Et Klientfirma er en forretningsenhet knyttet til en Abonnent, som har sitt eget Visma-abonnement. Selv om det opererer uavhengig, kan det også administreres av en Regnskapskontoradministrator hvis det er en avtale på plass. Dette oppsettet tillater både autonomi og ekstern administrasjonsstøtte for Klientfirmaets abonnement og tjenester.

Vis detaljer for klientbedrift

  1. I klientbedriftslisten, klikk på navnet til den ønskede klientbedriften
  2. Sjekk de viste detaljene
  3. Naviger til andre faner for flere detaljer

Filtrering for kun demoklientbedrifter

  1. Klikk på ikonet i klientbedriftslisten for å åpne vinduet for Avansert filter
  2. I det åpne vinduet, fjern markeringen i boksen “Bedrifter” og sørg for at kun “Demobedrifter” er valgt
  3. Klikk på OK for å bruke filteret

Filtrering av klientbedrifter, unntatt demobedrifter

  1. Klikk på ikonet i klientbedriftslisten for å åpne vinduet for Avansert filter
  2. I det åpne vinduet, fjern markeringen i boksen “Demobedrifter” og sørg for at kun “Bedrifter” er valgt
  3. Klikk på OK for å bruke filteret

Filtrering etter bedriftsstatus

  1. Klikk på ikonet i klientbedriftslisten for å åpne vinduet for Avansert filter
  2. I rullegardinmenyen Bedriftsstatus, velg ønsket status (f.eks. Aktivert, Deaktivert, osv.)
  3. (Valgfritt) Juster avkrysningsboksene for Bedrifter og/eller Demobedrifter etter behov
  4. Klikk på OK for å bruke filteret

Inkluder klientbedrift i bedriftsgruppe

  1. I klientbedriftslisten, klikk på navnet til den ønskede klientbedriften
  2. Naviger til fanen “Bedriftsgrupper”
  3. Klikk på fanen “Inkluder i bedriftsgruppe”
  4. Klikk på lenken “Inkluder i” for å legge bedriften til i en bedriftsgruppe
  5. Klikk på “Lagre klientbedrift” for å bruke endringene

Ekskluder klientbedrift fra bedriftsgruppe

  1. I klientbedriftslisten, klikk på navnet til den ønskede klientbedriften
  2. Naviger til fanen “Bedriftsgrupper”
  3. Klikk på fanen “Inkludert i bedriftsgrupper”
  4. Klikk på lenken “Ekskluder fra” for å fjerne bedriften fra en bedriftsgruppe
  5. Klikk på “Lagre klientbedrift” for å bruke endringene

Merk: Fjerning av klientbedriften fra bedriftsgruppen vil tilbakekalle alle roller som ble tildelt for brukere gjennom den gruppen.

Sjekk bedriftsmedlemskap

  1. I klientbedriftslisten, klikk på navnet til den ønskede klientbedriften
  2. Klikk på fanen Bedriftsgrupper
  3. Under Inkludert i bedriftsgrupper, se gjennom listen for å se hvilke grupper bedriften tilhører
  4. Bruk Søk-feltet for å finne spesifikke gruppenavn om nødvendig

Aktiver/Deaktiver tjenester

  1. I klientbedriftslisten, klikk på navnet til den ønskede klientbedriften
  2. Klikk på fanen “Tjenester”.
  3. Bytt aktiveringsstatusen for spesifikke tjenester ved å klikke Aktiver eller Deaktiver ved siden av hver tjeneste

Sjekk lisensierte tjenester for en bedrift

  1. I klientbedriftslisten, klikk på navnet til den ønskede klientbedriften
  2. Klikk på fanen Tjenester
  3. Sjekk listen over alle tjenester som er tilknyttet bedriften

Vis datoer for aktivering og deaktivering av tjenester for klientbedrifter

  1. I klientbedriftslisten, klikk på navnet til den ønskede klientbedriften
  2. Klikk på fanen Tjenester
  3. Under kolonnene Aktiveringsdato og Deaktiveringsdato, se når hver tjeneste ble aktivert eller deaktivert
  4. Du kan bruke søkefeltene øverst i hver kolonne for å filtrere spesifikke datoer eller datoperioder

Filtrer etter tjenestestatus

  1. I klientbedriftslisten, klikk på navnet til den ønskede klientbedriften
  2. Klikk på fanen Tjenester.
  3. Bruk rullegardinmenyen Status til å filtrere tjenester basert på deres nåværende tilstand

Vis endringslogg for klientbedrift

  1. I klientbedriftslisten, klikk på navnet til den ønskede klientbedriften
  2. Naviger til fanen “Endringslogg”
  3. Se alle endringer som er gjort på bedriften

Eksporter endringslogg for bedrift

  1. I klientbedriftslisten, klikk på navnet til den ønskede klientbedriften
  2. Klikk på fanen “Endringslogg”
  3. Trykk på knappen “Eksporter”

Informer brukere om oppdateringer for rolletildeling for bedrift

  1. I klientbedriftslisten, klikk på navnet til den ønskede klientbedriften
  2. Naviger til fanen “Konfigurasjon”
  3. Merk av eller fjern markeringen i “Informer brukere om oppdatering av rolletildeling”

Merk: Denne innstillingen styrer om brukere mottar e-poster når roller tildeles i konteksten av den angitte klientbedriften.

Sjekk leier-ID og bedrifts-ID

  1. I klientbedriftslisten, klikk på navnet til den ønskede klientbedriften
  2. Naviger til fanen “Konfigurasjon”
  3. Se etter leier-ID og bedrifts-ID
Sist endret 12.09.2025