Støttebruker
En støttebruker er en Partner eller Visma-ansatt som hjelper abonnenter med serviceproblemer. De har spesiell tilgang for å feilsøke og bistå brukere uten å direkte endre abonnentens innstillinger eller data.
Legg til en støttebruker
- Klikk på lenken “Legg til støttebruker”.
- Velg bruker(e) du vil tildele som støtte
- Angi sluttdato for støtteperioden
- Klikk på Lagre for å bruke endringene
Endre slutt for tilgang for støttebruker
- I listen over støttebrukere, klikk på navnet til den ønskede støttebrukeren
- Klikk på “Endre slutt for støttetilgang”
- Velg den nye sluttdatoen for støttetilgangen
- Klikk på “Lagre støttebruker” for å bruke endringene
Vis detaljer for støttebruker
- I listen over støttebrukere, klikk på navnet til den ønskede støttebrukeren
- Sjekk de viste detaljene
- Naviger til andre faner for flere detaljer
Fjern støttebruker
- I listen over støttebrukere, klikk på navnet til den ønskede støttebrukeren
- Klikk på knappen “Fjern støttebruker” nederst til venstre
- Godkjenn når du blir bedt om det
Inkluder støttebruker i brukergruppe
- I listen over støttebrukere, klikk på navnet til den ønskede støttebrukeren
- Naviger til fanen “Brukergrupper”
- Klikk på fanen “Inkluder i brukergrupper”
- Klikk på lenken “Inkluder i” for å legge brukeren til i en brukergruppe
- Klikk på “Lagre bruker” for å bekrefte
Merk: Støttebrukere som legges til i en brukergruppe, arver all tilgang som er konfigurert basert på roller tildelt for brukergruppen.
Ekskluder støttebruker fra brukergruppe
- I listen over støttebrukere, klikk på navnet til den ønskede støttebrukeren
- Naviger til fanen “Brukergrupper”
- Klikk på lenken “Ekskluder fra” for å fjerne en bruker fra en brukergruppe
- Klikk på “Lagre bruker” for å bekrefte
Merk: Ved å fjerne støttebrukeren fra brukergruppen, vil brukeren miste all arvet tilgang gjennom den brukergruppen.
Sjekk medlemskap for støttebruker
- I listen over støttebrukere, klikk på navnet til den ønskede støttebrukeren
- Klikk på fanen Brukergrupper
- Under Inkludert i brukergrupper, se gjennom listen for å se hvilke grupper brukeren tilhører
- Bruk Søk-feltet for å finne spesifikke gruppenavn om nødvendig
Vis endringslogg for støttebruker
- I listen over støttebrukere, klikk på navnet til den ønskede støttebrukeren
- Klikk på fanen “Endringslogg”
- Se alle endringer som er gjort på brukerens konto
Eksporter endringslogg for støttebruker
- I listen over støttebrukere, klikk på navnet til den ønskede støttebrukeren
- Klikk på fanen “Endringslogg”
- Trykk på knappen “Eksporter”
Sjekk tilkoblet bruker-ID
- I listen over støttebrukere, klikk på navnet til den ønskede støttebrukeren
- Naviger til fanen “Konfigurasjon”
- Sjekk den tilkoblede bruker-ID-en som vises der
Sist endret 12.09.2025