Støttebruker

En støttebruker er en Partner eller Visma-ansatt som hjelper abonnenter med serviceproblemer. De har spesiell tilgang for å feilsøke og bistå brukere uten å direkte endre abonnentens innstillinger eller data.

Legg til en støttebruker

  1. Klikk på lenken “Legg til støttebruker”.
  2. Velg bruker(e) du vil tildele som støtte
  3. Angi sluttdato for støtteperioden
  4. Klikk på Lagre for å bruke endringene

Endre slutt for tilgang for støttebruker

  1. I listen over støttebrukere, klikk på navnet til den ønskede støttebrukeren
  2. Klikk på “Endre slutt for støttetilgang”
  3. Velg den nye sluttdatoen for støttetilgangen
  4. Klikk på “Lagre støttebruker” for å bruke endringene

Vis detaljer for støttebruker

  1. I listen over støttebrukere, klikk på navnet til den ønskede støttebrukeren
  2. Sjekk de viste detaljene
  3. Naviger til andre faner for flere detaljer

Fjern støttebruker

  1. I listen over støttebrukere, klikk på navnet til den ønskede støttebrukeren
  2. Klikk på knappen “Fjern støttebruker” nederst til venstre
  3. Godkjenn når du blir bedt om det

Inkluder støttebruker i brukergruppe

  1. I listen over støttebrukere, klikk på navnet til den ønskede støttebrukeren
  2. Naviger til fanen “Brukergrupper”
  3. Klikk på fanen “Inkluder i brukergrupper”
  4. Klikk på lenken “Inkluder i” for å legge brukeren til i en brukergruppe
  5. Klikk på “Lagre bruker” for å bekrefte

Merk: Støttebrukere som legges til i en brukergruppe, arver all tilgang som er konfigurert basert på roller tildelt for brukergruppen.

Ekskluder støttebruker fra brukergruppe

  1. I listen over støttebrukere, klikk på navnet til den ønskede støttebrukeren
  2. Naviger til fanen “Brukergrupper”
  3. Klikk på lenken “Ekskluder fra” for å fjerne en bruker fra en brukergruppe
  4. Klikk på “Lagre bruker” for å bekrefte

Merk: Ved å fjerne støttebrukeren fra brukergruppen, vil brukeren miste all arvet tilgang gjennom den brukergruppen.

Sjekk medlemskap for støttebruker

  1. I listen over støttebrukere, klikk på navnet til den ønskede støttebrukeren
  2. Klikk på fanen Brukergrupper
  3. Under Inkludert i brukergrupper, se gjennom listen for å se hvilke grupper brukeren tilhører
  4. Bruk Søk-feltet for å finne spesifikke gruppenavn om nødvendig

Vis endringslogg for støttebruker

  1. I listen over støttebrukere, klikk på navnet til den ønskede støttebrukeren
  2. Klikk på fanen “Endringslogg”
  3. Se alle endringer som er gjort på brukerens konto

Eksporter endringslogg for støttebruker

  1. I listen over støttebrukere, klikk på navnet til den ønskede støttebrukeren
  2. Klikk på fanen “Endringslogg”
  3. Trykk på knappen “Eksporter”

Sjekk tilkoblet bruker-ID

  1. I listen over støttebrukere, klikk på navnet til den ønskede støttebrukeren
  2. Naviger til fanen “Konfigurasjon”
  3. Sjekk den tilkoblede bruker-ID-en som vises der
Sist endret 12.09.2025