Brukerroller og rapportetiketter

Med Roller og Etiketter er det mulig å distribuere spesifikke rapporter til spesifikke brukere.

Rapportetiketter velges for hver rapport og rolle, og deretter legges brukere til roller.

Hvilke rapporter brukeren vil ha tilgang til avhenger av brukerens rolle.

Distribusjonsinnstilling: Bruk etiketter for å filtrere rapporter

NOTE: Bare administratorer på øverste (kunde) nivå kan redigere denne innstillingen.

For å slå på funksjonaliteten for roller og etiketter, må innstillingen velges på kundenivå. Før innstillingen er valgt, vil Roller og Etiketter ikke ha noen effekt.

På denne måten kan du opprette roller, legge til brukere i roller og legge til etiketter i rapporter uten at det påvirker OneStop Reporting-miljøet ditt før du er klar.

NOTE: Hvis etiketter ikke legges til i rapporter og brukere ikke får roller, vil ikke rapporter være tilgjengelige for brukere hvis innstillingen er valgt.

Endre distribusjonsinnstilling

  1. Gå til den Administrasjon.
  2. Klikk på toppnivået i organisasjonstreet.
  3. På fanen Kundeinnstillinger klikker du ✏️ for å redigere Distribusjonsinnstillingene.
  4. Merk av for ✅ Bruk etiketter til å filtrere rapporter.

Rapporteringsetiketter

Rapporter distribuert fra OneStop Reporting NO

Alle rapporter distribuert fra OneStop Reporting har forhåndsdefinerte etiketter som ikke kan endres. Disse etikettene bestemmes av Visma Software i landet der du kjøpte OneStop Reporting.

Se etiketter satt på rapporter

  1. Gå til Rapportering eller Distribusjon.
  2. Klikk på Alternativer på en rapportmal.
  3. Klikk på Vis detaljer.

Legg til etiketter i rapporter

NOTE: Bare administratorer kan legge til etiketter i rapporter. Administratoren må være administrator på samme nivå eller høyere nivå enn rapporten distribueres.

Følgelig, hvis en rapport bare distribueres til én klient, kan en klientadministrator legge til etiketter til rapporten, hvis en rapport distribueres til en gruppe, kan en gruppeadministrator legge til etiketter, og hvis en rapport distribueres på toppnivå bare en topp nivåadministrator har tilgang til å legge til etiketter.

For å legge til etiketter til rapporter;

  1. Gå til Rapportering eller Distribusjon.
  2. Klikk på Alternativer.
  3. Klikk på Vis detaljer.
  4. Klikk ✏️ Rediger.
  5. Legg til etiketter og klikk på Lagre.

Roller for distribusjon

Se Opprett roller for informasjon om hvordan du oppretter og administrerer roller.


Eksempel

På bildet under opprettes en rolle for alle selgere i et selskap.

Grunnen til at de bestemte etikettene og etikettinnstillingene er valgt er forklart nedenfor.

Innstillingen Inkluder alle etiketter i gruppe er valgt på Budsjetttype og Periodetype.

Dette er fordi alle selgere skal ha tilgang til alle rapporter uavhengig av budsjetttype og perioder som brukes. Dersom flere budsjett- eller periodetyper legges til rapporter i fremtiden, vil også selgerne ha tilgang til disse så lenge rapportene passer til de andre kriteriene.

Det er videre valgt at salgsmedarbeiderne kun skal ha tilgang til rapporter med etikettene: Intern, Prosjekt, Salg, og Time. Hvis flere etiketter legges til disse gruppene i fremtiden, vil ikke selgerne automatisk få tilgang.

Sist endret 07.08.2024