Opprette en ny publiseringsjobb
Alternativer i dialogboksen Opprett ny:
Knapp | Navn | Beskrivelse |
Lagre | Klikk her for å lagre publiseringsjobben. | |
Lagre og kjør | Klikk her for å lagre og kjøre publiseringsjobben. | |
Lukk | Klikk her for å lukke dialogboksen Opprette ny publiseringsjobb. |
- Klikk på Publisering.
- Klikk på Opprett ny i øvre høyre hjørne.
- Fyll ut disse feltene: Navn: Angi et navn på publiseringsjobben. Beskrivelse (valgfritt): Angi en beskrivelse for publiseringsjobben. **Integrasjon:**Velg integrasjonen som selskapet ligger på (Dette valget er kun synlig hvis det ligger flere integrasjoner på klienten) Selskap: Velg et selskap fra listen (hvis du har tilgang til mer enn ett).
- Velg rapportene du vil inkludere i publiseringsjobben fra nedtrekksmenyen. Du kan velge flere rapporter. MERK: Du kan også bruke Bla gjennom maler.
- Klikk på Velg. MERK: Sikkerhetskontekst er som standard satt til Mottaker. Dette er for å sikre at mottakeren av rapportene bare ser dataene han eller hun har tillatelse til å se. Hvis du endrer dette til Meg, ser mottakeren av rapportene alle dataene du har tilgang til.
- Under Parametre velger du parametrene du vil ha for rapportene. Alternativene du ser her, vil avhenge av hvilke parametre du må angi for å kjøre rapportene. MERK: Hvis du har mer enn fem rapporter, vil det bli flere sider.
- Under Mottakere velger du mottakere fra listen over Brukere eller Roller. MERK: Du kan bare sende rapporter til brukere som har tilgang til modulen Publisering.
- Klikk på fanen Mål. Her kan du velge om mottakeren skal motta rapportene som e-post, eller om de skal sendes til Arkiv-modulen deres, eller begge. Se Arkiv hvis du vil ha mer informasjon om funksjonaliteten i modulen Arkiv.
- Klikk på Lagre eller Lagre og kjør. MERK: Noen brukere kan oppleve problemer med å legge til gamle rapporter i en publiseringsjobb. Selv om disse ville kjøre problemfritt i Rapportering, kan de ikke kjøres i en publiseringsjobb, fordi denne krever at rapporter er kompatible med en nyere versjon av OneStop Reporting. For å løse dette må du åpne rapporten i Report Designer, lagre og publisere rapporten på nytt i Rapportering. Hvis det er problemer med definisjonsversjon, ser du et varselikon på mallisten.
Planlegge en publiseringsjobb
Under Planlegging kan du automatisk sette opp publiseringsjobben som skal kjøres med et spesifikt tidsintervall.
- Klikk på Publisering.
- Under Planlegging aktiverer du ( ) bryteren Planlegging.
- Velg om du vil at jobben skal kjøres i et Daglig, Ukentlig eller Månedlig intervall.
- I feltene Start velger du startdato og -klokkeslett. Her angir du også hvor ofte du vil at jobben skal gjentas.