Dokumentasjon, resultatanalyse
Resultatanalyse - Dokumentasjon finner du under både Periodeavslutning og Årsoppgjør.
Under Resultatanalyse - Dokumentasjon kan du legge til dokumentasjon som grunnlag til dine resultatkontoer. Du kan kun legge til eksterne dokument.
Hvis du vil legge til et eksternt dokument til en konto, velger du Dokumentasjon - Legg til dokumentasjon eller klikker på bindersikonet til den ønskede kontoen i oversikten.
Du kan koble dokumentasjonen til flere kontoer, men den første kontoen må tilhøre kontogruppen der dokumentet ble lagt til.
Du kan laste opp inntil 12 filer i hver enkelt dokument. Størrelsen på hver fil kan være maksimalt 10 MB.
Du kan også lenke et eksternt dokument til en kontogruppe. Dette gjør du ved å ikke velge en spesifik konto for dokumentasjonen.
De støttede filtypene er PDF, Word, Excel og bildefiler. Merk at hvis du laster ned et Word-dokument eller Excel-regneark for redigering, må du fjerne den gamle filen før du laster opp den oppdaterte versjonen.
Hvis du velger å kopiere dokumentasjon med data til en fremtidig periode, vil alle filvedleggene også bli kopiert.
Hvis du vil slette en vedlagt fil, klikker du på slett-ikonet ved siden av filen.
Ekstern dokmentasjon kan også opprettes fra dialogruten Kontoanalyse, som åpnes når du klikker på et understreket beløp (som betyr at kontoen har transaksjoner knyttet til den). Åpne bilaget du vil legge til i et ekstern dokumentasjon, og velg Legg til dokumentasjon i visningsmodus.
Merk at utskriftsfunksjonen ikke vil fungere hvis en passordbeskyttet PDF blir lastet opp sammen med andre PDF-filer. Hvis filen skal bli med i utskriften, må passordet fjernes før filen lastes opp.