Dokumentasjon, resultatanalyse

Resultatanalyse - Dokumentasjon finner du under både Periodeavslutning og Årsoppgjør.

Under Resultatanalyse - Dokumentasjon kan du legge til dokumentasjon som grunnlag til dine resultatkontoer. Du kan kun legge til eksterne vedlegg.

Hvis du vil legge til et eksternt vedlegg til en konto, velger du Vedlegg - Legg til vedlegg eller klikker på bindersikonet til den ønskede kontoen i oversikten.

Du kan koble vedlegget til flere kontoer, men den første kontoen må tilhøre kontogruppen der vedlegget ble lagt til.

Du kan laste opp inntil 12 filer i ett enkelt vedlegg. Størrelsen på hver fil kan være maksimalt 10 MB.

Du kan også lenke et eksternt vedlegg til en kontogruppe. Dette gjør du ved å ikke velge en spesifik konto for dokumentasjonen.

De støttede filtypene er PDF, Word, Excel og bildefiler. Merk at hvis du laster ned et Word-dokument eller Excel-regneark for redigering, må du fjerne den gamle filen før du laster opp den oppdaterte versjonen.

Hvis du velger å kopiere et vedlegg med data til en fremtidig periode, vil alle filvedleggene også bli kopiert.

Hvis du vil slette en vedlagt fil, klikker du på slett-ikonet ved siden av filen.

Et eksternt vedlegg kan også opprettes fra dialogruten Kontoanalyse, som åpnes når du klikker på et understreket beløp (som betyr at kontoen har transaksjoner knyttet til den). Åpne bilaget du vil legge til i et eksternt vedlegg, og velg Legg til vedlegg i visningsmodus.

Merk at utskriftsfunksjonen ikke vil fungere hvis en passordbeskyttet PDF blir lastet opp sammen med andre PDF-filer. Hvis filen skal bli med i utskriften, må passordet fjernes før filen lastes opp.

Sist endret 12.09.2024