Opprette tilkobling (for lokale ERP-systemer)

NOTE: Før du kan opprette en tilkobling, må du ha OneStop Reporting Cloud Agent installert på serveren. Se OneStop Reporting Cloud Agent for mer informasjon. Installering og konfigurering av Cloud Agent gjøres vanligvis av en administrator. Det kan kreve spesialkunnskap om de lokale serverne dine, i tillegg til ERP-systemet ditt.


Viktig: Forsikre deg om at du er i riktig klient før du oppretter en tilkobling. For å endre kunde:

  • Klikk på brukernavnet ditt øverst til høyre, hold musepekeren over Kunde og klikk på kunden. Hvis du har mer enn én kunde (toppnivå), må du velge den riktige kunden fra listen for å se de underliggende klientene.

  1. Åpne Datatilkobling, og klikk på Ny.
  2. I feltet Angi paringsnøkkel angir du paringsnøkkelen du mottok da du installerte Cloud Agent.

Har du ikke paringsnøkkelen? Hvis du ikke installerte Cloud Agent selv, må du kontakte personen som installerte den for deg. MERK: Hvis du allerede har opprettet en tilkobling og vil opprette en ny, kan du finne og kopiere paringsnøkkelen fra en eksisterende tilkobling ved å klikke på tilkoblingen og deretter på Rediger.

3. Klikk på Neste.

4. Velg ✅ selskapet/selskapene du vil opprette en tilkobling til, i listen Selskaper.

5. Klikk på Neste.

6. I feltet Tilkoblingsnavn skriver du inn et navn på tilkoblingen.

MERK: Du kan ikke endre tilkoblingsnavnet senere.

7. Klikk på Lagre og fortsett.

8. Velg følgende under Velg bilagsleverandør:

a. Ingen, hvis du ikke skal bruke bilag.

b. Klikk på Fullfør.

ELLER

a. Bilagsleverandøren, for eksempel Visma Document Center, hvis firmaet ditt bruker denne tjenesten.

b. Klikk på Neste.

c. I feltet Dokumentsenterbane angir du filbanen der bilagene er lagret. MERK: Kontroller at banen samsvarer med det du gav tilgang til da du installerte Cloud Agent.

d. Klikk på Fullfør.

Sist endret 02.08.2024