Tilbakestille flerfaktorautentisering
Hvis en bruker har mistet enheten der godkjennerappen var installert, må en administrator i OneStop Reporting tilbakestille flerfaktorautentisering for å kunne endre enheten. Administratoren må utføre følgende trinn:
- Klikk Administrasjon.
- Klikk på fanen Brukere.
- Klikk på brukeren.
- Under Detaljer, ved siden av MFA, klikker du Tilbakestill. ADVARSEL: Kontroller at du har bekreftet den ekte identiteten til denne brukeren før du fortsetter, siden e-post og tekstmeldinger kan være forfalsket.
Brukeren vil motta en e-post med en kobling for å tilbakestille flerfaktorautentisering til standard*.
*For brukere uten en policy for Krev flerfaktorautentisering er multifaktorautentisering deaktivert, og disse brukerne må aktivere alternativet i Brukerinnstillinger
*For brukere med en policy for Krev flerfaktorautentisering, gjelder at neste gang brukeren logger seg på OneStop Reporting, må han eller hun konfigurere flerfaktorautentisering på nytt.